DYDAKTYKA

ZESZYTY NAUKOWE
SERIA FILOLOGICZNA


 




Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, nr 72, Seria Filologiczna,
Dydaktyka 7


Redaktorzy: Alicja Jakubowska-Ożóg, Zygmunt Sibiga

ISSN: 1643-0484
ISSN: 1643-0514
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 242
Format: B5
Oprawa: broszurowa





Strona tytułowa

SPIS TREŚCI

Henryk Kurczab
Z problemów wartości i wartościowania (wybrane zagadnienia)


I. KSZTAŁCENIE LITERACKIE

Roman Magryś
Oświecenie w dydaktyce szkolnej i akademickiej. Uwagi o specyfice epoki przeznaczone nie tylko dla starszej generacji polonistów

Kazimierz Maciąg
Kresy, Arkadia i Atlantyda: Nadberezyńcy Floriana Czarnyszewicza w kontekście tradycji literackiej

Alicja Jakubowska-Ożóg
Zbigniew Herbert - motywy antyczne

Danuta Hejda
Zbigniew Herbert wobec przemian estetycznych XX wieku

Jolanta Pasterska
Nie ma domu. O literackim micie powrotu w Moich uniwersytetach Janiny Kowalskiej


II. KSZTAŁCENIE JĘZYKOWE

Urszula Kopeć
Konceptualizacja szczęścia w wypowiedziach gimnazjalistów

Marzena Waśko
Modne leksemy i połączenia wyrazowe w czasopismach dla dziewcząt. Eksplikacje dydaktyczne

Sylwia Milczanowska
"Bogactwo" rzeczowników w pisemnych formach wypowiedzi uczniów z zaburzeniami parcjalnymi (na przykładzie listu do przyjaciela)

Małgorzata Kułakowska, Agnieszka Myszka
Sposoby ujmowania zagadnień językowych w podręcznikach akademickich i szkolnych - na przykładzie problemu miękkości spółgłosek polskich


III. KSZTAŁCENIE KULTUROWE

Agata Kucharska-Babula
Tekst literacki jako "partytura wykonawcza" dla śpiewaków i tancerzy (model lekcji dla klasy piątej szkoły podstawowej)

Ewa Oronowicz-Kida
Wpływ przemian kulturowo-cywilizacyjnych na przezwiska mieszkańców południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny


IV. WARSZTAT DYDAKTYCZNY NAUCZYCIELA

Tadeusz Półchłopek
Pomiar dydaktyczny w procesie organizacji pracy nauczyciela

Elżbieta Mazur
Lektury licealistów. Kanon - badania - wnioski,

Ewelina Sowa
Projekt edukacyjny metodą kształtowania świadomości językowej gimnazjalistów

Dorota Karkut
Czy i jak historia może być kluczem do literatury. O historycznych kontekstach podręczników do języka polskiego


V. PODRĘCZNIKI SZKOLNE ZA GRANICĄ

Zygmunt Sibiga
Zawartość treściowa podręczników dla szkół polonijnych Stanów Zjednoczonych

 



Odwiedzin: